3 Ocak 2013 Perşembe

Evden Makale Yazarlığı İşini Düşünenlere Amatör Bir Yazardan Tavsiyeler




Evden makale yazarlığı işi için ilanlara bakarken size az-çok ciddi görünen bütün adreslere mail atın. Muhtemelen sadece bir kısmı geri dönecektir; çok sayıda başvuru çok sayıda geri dönüş ihtimalini getirir.


Netteki bu tip ilanların altındaki başvuru kutularını doldururken ‘ben şiir yazıyorum, şarkı sözü yazıyorum, opera parçaları yazıyorum; olur mu? İlle de makale mi?’ gibi şeyler yazmak şansınızı daha en baştan kaybetmenize sebep olabilir. Arada bir bu tür ilanlara bakan bir amatör yazar olarak ben böyle ifadeleri görünce elimde olmadan sırıtıyorum; makale yazarı arayanların da dikkate alacağını hiç sanmıyorum. Orada düz bir metinden söz ediliyor, konunun şiirle falan uzaktan yakından ilgisi yok. Tahminimce böyle yapmanız ancak; okuduğunu anlamayan biri olarak görünmenize sebep olacaktır.

Size geri dönenler içinde ‘Hakkınızda daha çok şey öğrenebilir miyim? Yanımda çalışacak insanlara dair bir şeyler bilmek isterim. Evli misiniz? Kendim şu şartlar altında yaşayan bir insanım, burada yaşıyorum, isterseniz konuyu bilmem hangi sosyal paylaşım sitesi üzerinden detaylı olarak görüşelim’ diyen kişiler olursa uzak durun. Ortada herhangi bir sosyal paylaşım sitesi aracılığıyla görüşülmesi gereken hiçbir şey yok. Birkaç maille veya msn görüşmeleriyle birçok şey kısa sürede anlaşılıyor. Bu kişilerin ne kadarında niyet bozuktur bilemiyorum; ama bazılarının aradığı şeyin makale yazarı olmadığı veya makale yazarlığı dışında 1-2 hizmet daha bekledikleri gayet belli oluyor. 48 yaşında bir kadınım ve yaşımı her zaman açık ederim; ben böyle bir şey yaşadım. Tahminen 15-20 adrese mail attıysam; 1 tek kere yaşadım. Bu da teklifin gereksizliği konusundaki kanaatimi pekiştirdi. Gençler bu konularda daha büyük risk altında olsa gerek. Dikkatli olun.


Evden makale yazarlığı işiyle bir kışlık, bir de yazlık ev; ayrıca biri yeni nesil diğeri de antika olmak üzere 2 araba alabilirmişsiniz havasındaki yazıları mizah yazısı niyetine okuyun. Bu işle 3 kişilik bir aileyi geçindirebileceğinizi vaat eden yazılara da aynı muameleyi yapın. Tabii ki bu her zaman geçerli değildir. Siz bir konunun uzmanı, profesörü falan olabilirsiniz ve o konuda çok ilgi çekici, bilim dünyasında bomba gibi patlayacak yazılar yazabilirsiniz. Bunların akademik çevrelerde ciddi bir talebi ve parasal olarak da aynı ciddiyette bir karşılığı olabilir. Veya da daha gündelik ve nispeten kolay konuları günün 15 saati boyunca hızlı bir şekilde yazabilirsiniz. Bir de bunu ayın en az 25 gününe yayabilirsiniz. Bu şartlar altında elinize gerçekten belli bir tutar geçebilir. Örneğin saatte 4 lira, 15 saatte 60 lira ve 25 günde de 1.500 lira kazanabilirsiniz. Ama bu kolay olmaz ve bedeli de ağır olabilir. Hatta bir yerden sonra infilak etmenize de sebep olabilir. Hesap yaparken bunları dikkate almanızı tavsiye ederim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.