30 Eylül 2013 Pazartesi

Ayşegül Makale Yazarlığı

                             

Orijinal adı Martine, ülkemizdeki adı Ayşegül olan bir kızın maceralarının anlatıldığı ünlü çocuk kitapları serisine katkı yapmaya karar verdim sevgili Google; benim kitabın adı Ayşegül Makale Yazarlığı olacak. Ayşegül Küçük Anne, Ayşegül Kayıp Köpek, Ayşegül Bebek Bakıcısı gibi hikayelerin bulunduğu ortama muhteşem eserimle bööle daha entelektüel, daha  'internetten para kazanma yolları' tadında bir hava getirebileceğimi umuyorum. Gerçi kitabın adı Ayşegül Makale Yazarı da olabilirmiş. Neyse...

 Ne diycem sana değerli Google; yaa, sen ortamdaki enteresan yapılanmanın farkında mısın acaba? Sana bir örnek vereyim bak: Mesela bloğumuz veya web sitemiz için 'Türk kahvesinin suyu cezveye nasıl koyulur?' diye bir konu açıyoruz. Bu konuda araştırma yapan şirin bir internet kullanıcısı...bunu da kim araştıracaksa artık, neyse, konu konudur...tıklıyor kullanıcımız bizim başlığa; ve şöyle bir manzarayla karşılıyor: 'Türk kahvesinin suyu cezveye nasıl koyulur?' aramasıyla ilgili konular aşağıda listelenmiştir. Ancak bu başlıkla ilgili konuyu tam olarak bulamadıysanız (burada 'bu başlık' demiyoruz; konu ismini olduğu gibi tekrar yazıyoruz bi de üstelik) buraya tıklayıp (bu noktada tıklanacak bir link veriyoruz) bize detaylı bilgi yazarsanız konumuz edtörlerimizce cevaplanıp mail adresimizde ve sitemizde; blablabla...Bu kadar...Evet, hepsi bu; vaat edilen konuyla ilgili başka hiçbir ifade yok.


Yani arkadaş; 'yuh!' diyorum başka bi şey demiyorum, hakkaten, üstelik de ağız dolusu söylüyorum bunu.Ayşegül Makale Yazarlığı adlı ölümsüz eserimde, sevgili Google....gerçi eser ölümsüz değil  şimdilik, hatta ortada eser de yok ama olduğu zaman ölümsüz bir eser olacağını umut ediyorum...neyse, eserimde ikide bir bir sürü değişik konuda araştırma yapan bir makale yazarı olarak internetin tozlu yollarında yaşadığım böyle serüvenlerimi de anlatıcam. O toz internetin yollarından değil benim ekrandan kaynaklanıyor olabilir bu arada, bi silmek lazım. Düzenli not alma alışkanlığını bir edinebilsem, şunları biriktirerek çıkarabileceğim özgün makaleler beni ölene kadar idare eder inan olsun.


    
Ayşegül Makale Yazarlığı isimli, henüz piyasaya sürülmemiş ama sürüldüğünde edebiyat dünyasını zangır zangır sallayacak eserimde soracağım bazı soruları buradan da sormak istiyorum: Başlığı  açan ; oraya tıklayanın okunup faydalanılacak hiç bir halt bulamayacağını gayet iyi biliyor, bilmiyosa bir doktora görünsün beyninde bi tuhaflık olabilir. Hem biliyor, hem de orada bir şey bulamayışımız kendisine de çok enteresan gelmiş gibi yapıyor ki, dalga mı geçiyon arkadaşım sen benle? Oraya tıklayıp sana detaylı ne yazayım ayrıca; konuna tıklayıp başlıkla ilgili bilgi bulamadığımı mı, e sen bunu zaten biliyorsun? Başlığa tıklamak enayilik sayılmaz çünkü başlık, konu vaat ediyor. Ama sana mail atmak veya sayfana yorum yapmak hakkaten enayilik olur; çünkü sayfana hareket gelir, ne getiricem? Allaalla yaa! =(

Arkadaşın ucuz kurnazlığı belli bir başlığı sevgili Google arama motorumuzun ön sayfasına taşımış mı-taşımış; eyvallah. Ben yine de tercih etmem onu. Yapamam değil; yapmam.Hayır; bakar mısın ne yapıyor bir de, başlıkla ilgili konuların aşağıda listelendiğini iddia ediyor. O başlığın altında konuyla ilgili tek kelime bilgi yok, ne listesi? 2 satır yazı bulsam öpüp de başıma koyucam - yok; ama bir listeden söz ediliyor. Listeyi ziyaretçiler oyun tadında araştırma yapsın diye bi yere mi sakladınız şekerim, nedir? Hankı?

Google'cığım yaa; bir şeyler yap durdur şunları, adamı ayar ediyorlar. =( 

                                                      

Evek sayın yüzlerce hatta binlerce değerli okurlarım;  Ayşegül'e Ne Oldu, Ayşegül Balık Avcısı, Ayşeül Kampta, Ayşegül Anneler Günü Çiçeği gibi birçok hikayeden oluşan Ayşegül Çocuk Kitapları serisine Ayşegül Makale Yazarlığı ismini vereceğim bir eserle katkı yapmak niyetindeyim ama şimdi olmaz. Ne zaman olur bilemiyorum, bir projem daha var şimdi onu gerçekleştirmem lazım, hazır makale yazılacak, sipariş makaleler yazılacak, Tahtakale'ye gidilecek, pazarda tezgah açılacak bilmemne; araya bir de kitap yazmayı sıkıştıramıycam şimdi. Başka bi zaman inşallah.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.