4 Haziran 2017 Pazar

Bugün Fırında Yoğurt Ve Kaşar Soslu Diyet Tavuk Mu Pişirseniz Ne?


Hem "Bugün ne pişirsem?" diye düşünenlere, hem de kilo vermek veya kilosunu korumak ve sağlıklı beslenmek adına sağlıklı tarifler hazırlamak isteyenlere hitap edecek bir tarifle karşınızdayım sayın ziyaretçiler. Fırında yoğurt ve kaşar soslu diyet tavuk hazırlanması kolay, kalorisi düşük bir yemek. Aşağıdaki tarifi uygulayıp 2 kişi yerseniz kişi başına yaklaşık 400 kalori alıyorsunuz. Bunun yarısı beni kesmez diyenler yemeğin yanına çok az yağla veya hiç yağ kullanmadan hafif bir salata da ekleyebilirler.


Malzemeler:


400 gram tavuk göğüs eti (Derisi alınmış olacak - 440 kalori)
Yarım çay bardağı light kaşar peyniri (Aşağı yukarı 85 gram - 210 kalori)
30 gram kıyılmış maydanoz (1 avuç civarında - 6 kalori)
1 su bardağı light yoğurt (200 gram - 110 kalori)
Tuz, kekik ve sevdiğiniz başka baharatlar

Yapılışı:


Tavuk göğüslerini önceden haşlayıp haşlamamak tercihinize kalmış. Haşlanırsa tavuğun içi daha iyi pişiyor, bu tarifte biz haşlamayı tercih ettik. Bunu yapmayacaksanız sosu aşağıda göreceğiniz gibi hazırlayıp, bölünmüş çiğ tavuk etlerini sosa bandırıp fırına koymanız yeterli.

Etler haşlanırken yoğurt ve kaşar sosu hazırlanabilir. Bunun için önce peyniri rendeleyin, maydanozu incecik kıyın.



Maydanozu, rende peyniri, yoğurdu ve kullanacağınız baharatları güzelce harmanlayın.






Sos hazır olduktan sonra sıra biraz soğumuş tavukları (Haşladıysanız tabii) bööle döndüre döndüre sosa bulamaya geliyor.



Sonra da tepsiye veya borcama, ne kullanacaksanız artık, yağlı kağıt döşeyin. Bu durumda ayrıca yağ kullanmanıza gerek yok. Soslu tavuk etlerini kağıdın üstüne yerleştirin ve kalan sosu da üstlerinde gezdirin.



 Pişirme kabını 185 dereceye gelmiş fırına koyun. 15 dakika kadar sonra da çıkarın ve afiyetle yiyin. Fırında unutmayın, yemek kuru olur.






Muzlu diyet kek için tıklayın

Yağsız tavuk sote için tıklayın




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.