9 Ekim 2017 Pazartesi

Buharda Karnabahar Tarifi

Ne zamandır yemek tarifi yazmıyorum bloguma, bugün 2 - 3 tane ekleyeyim dedim. Siftahı buharda karnabahar tarifi ile yapıyorum.  


 Malzemeler

Karnabahar
Tuz, pulbiber (Tatlı toz kırmızı biber de olur tabii, ben acı istemem mesela)
Yoğurt
Sarımsak
Tereyağı (Sıvıyağ da tercih edebilirsiniz.)

Yapılışı

Buharda karnabahar yapmak için  ısıya dayanıklı bir süzgeç veya sebzeleri buharda pişirmeye yarayan aparatlardan kullanmanız gerekiyor.

Karnabaharı parçalara ayırıp süzgecin içine koyun. Süzgeci de içine 2 - 3 parmak sıcak koyduğunuz bir tencerenin içine yerleştirin ve tencerenin üstünü kapatın. Bu yöntemle sebze haşlarken süzgecin suyun üstünde kalmasına dikkat etmek lazım, aksi taktirde içerdiği vitaminlerin bir kısmı suya geçer.

Karnabaharları arzu ettiğiniz yumuşaklığa gelene kadar bu şekilde pişirin. Piştiği zaman ateşten alıp bir servis tabağına koyun. Üstüne sarımsaklı yoğurt ekleyin. Onun üstüne de kızdırılmış yağda erittiğiniz biberi gezdirdiniz mi tamamdır. Afiyetler olsun.

Karnabaharın faydaları çok ve bayıldığım değilse de yiyebildiğim bir sebze olduğu için buna karşı değilim, beni ayar eden şey kerevizin faydaları olması. O kadar ifrit olduğum bir sebzenin faydalı olduğunu kabul edemiyorum. Neyse, konumuz bu değil. Karnabahar besin değeri açısından gayet zengin bir sebze ve sindirim sistemi ile kemik, beyin ve kalp sağlığı üzerinde olumlu etkileri var. Antioksidam maddeler içerdiği için bağışıklık sisteminin güçlü olmasına yardım ediyor. Bazı kanser türlerine yakalanma riskini de azalttığı düşünülen karnabahar kilo vermek isteyenlerin diyet listelerinde de yer alan bir sebze. Dengeli miktarda tüketmek lazım tabii, fazlası gaz sancısı ve şişkinlik gibi sorunlara yol açabiliyor.

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Güzel oluyor yani? Ben de yazarken bir denemeyi düşündüm, kolay bir şey, hem sebze yememe vesile olur. Ziyaretiniz için teşekkür ederim.

      Sil

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.