2 Ekim 2017 Pazartesi

Özgün / Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?


Öncelikle konuyu tecrübelerime dayanarak yazacağımı bildirmek isterim, şöyle böyle 5 yıldır yapıyorum bu işi ben. Bu süreçte özgün makale yazmanın kurallarında değişiklikler de oldu, bu piyasaya ilk girdiğim zamanlarda ana etiketi yazının içinde çok defa kullanma mesela, sonra daha dengeli bir şekilde serpiştirme olayı başladı. Şimdi düşünüyorum da, o zamanlar anahtar kelime - etiket kullanımının bokunu çıkaran yazıları sıklıkla görürdüm o zamanlar, şimdi pek rastlamıyorum. Yağlı saç bakımı hakkındaki bir başlığa girerdim mesela, kısa bir şey ama içinde 10 kere falan yağlı saç bakımı ifadesi geçiyor. Google konuyu oradan yakalayacak diye anahtar kelimeyi hunharca basan yazılar. Hatta içinde anlamlı bir cümle olmayan yazılar, sadece o anahtar kelimeye dikkat çekmek için yazılmış. Ne sinir olurdum. Sen bilgi edinmek, o konuda kendi tarzında bir yazı yazmak için bilgi toplamak amacıyla giriyorsun, karşına bu çıkıyor. Ben o tip yazılar yazdığımı hatırlamıyorum, öyle bir sipariş gelmemiş demek ki. Gelse yazardım, çok basit bir şey. Ama kendi sitelerime koymazdım, çok da iticiydi. Bazen seo uyumlu makale siparişi veren müşterilerin sana makul gelmeyen tarzda yazılar isteyebilirler tabii. Çok tersine giden bir şeyse yazmazsın, ben bazı konularda yazmam mesela ama böyle bir şey, madem ki müşterinin tercihi, yapılabilir. Fakat kendi sitelerimin ziyaretçilerine öyle bir içerik sunmak istemem.


Özgün Makale Ne Demek?

Tam olarak şu demektir; belli bir konudaki benzersiz, internetteki başka bir sitede aynısı olmayan yazı. O konuyla ilgili bilgileri değiştiremezsin tabii ama ortaya kendi tarzında, kendi ifadenle yeni bir yazı çıkarırsın. Bunun için herkesin kendince taktikleri olabilir. Ben birkaç farklı kaynağa bakıyorum ve bazı konularda Google Translate yardımıyla İngilizce kaynaklardan da faydalanıyorum. Fakat bunu yapabilmek için bir parça İngilizce bilmek gerekiyor, hiç bilmezseniz çevirideki yanlışları ve mantık hatalarını fark edemezsiniz.

Belli bir yazının içinde çok küçük değişiklikler yaparak (Bazı kelimelerin yerine eş anlamlılarını koymak, bir cümleyi hiç değiştirmeden kendi yazınızın farklı bir yerine yerleştirmek gibi) ortaya çıkardığınız yazı özgün makale değildir. Benim tavsiyem, en az 2 - 3 farklı yazıya bakın. Ve o yazıların gidişini taklit etmeyin, belli bir yazının son paragrafta verdiği bilgiyi siz yazınızın ortalarında veya başlarında kullanın örneğin. Konuya dair bir tane ama çok uzun, çok detaylı yazı bulursanız tek bir yazı da işinizi görebilir. Onda da aynı şekilde, bilgilerin sıralamasını değiştirin. Birçok konu bunun için müsaittir. Bilmem ney burcunun özelliklerini yazıyorsunuz mesela, baktığınız yazının sonunda belirtilen bir özelliği siz yazınızın baş kısmında kullanın ve cümleyi de değiştirin.



Seo Uyumlu Makale Nedir?

Bu da yazının arama motorları tarafından fark edilecek şekilde yazılması demektir. Bunu sağlamak için ne yapabilirsiniz, anahtar kelimenizi başlıkta kullanabilirsiniz mesela. Yani, yazının ana konusu neyse, başlığın içinde geçsin. Yine ana konuyu ifade eden kelimeyi veya kelime grubunu yazının içinde birkaç kere kullanın.Bunun için bir örnek vereyim, ben Yay burcunun özellikleri konulu bir yazı yazacak olsam "Yay burcunun özellikleri" ifadesini 5 - 600 kelimenin içinde 2 veya en fazla 3 kere kullanırım. Ve yazı uzadıkça bu yoğunluğu azaltırım. Anahtar kelimeyi ilk paragrafta mutlaka kullanmakta fayda var diye biliyorum. Yazının ortasında ve sonunda da kullanmak iyi olur ama 300 - 350 kelimelik bir yazı hazırlıyorsanız 3 kere kullanmayın bence. İlk paragrafın dışında bir de ortalarda kullanmak yeterli olur o zaman. Sonuç olarak, anahtar kelimenizi defalarca kullanmaktan kesinlikle kaçının, hele ki yazının uzun değilse. Bunun yerine yazının içine aynı konuyla ilgili yan kelimeler veya kelime grupları yerleştirin. Ve anahtar kelimeyle önemli etiketleri "Bold" yapın, yani kalınlaştırın. Renkli, italik falan da olabilir, bir şekilde dikkat çekmesi lazım. Ama çok çeşitli şekiller yaparsanız yazınız göz yorucu görünebilir.

Özgün Makalelerde Ara Başlıklar

Özellikle yazınız uzunca olacaksa ara başlıklar kullanmanız ve bunları da bir şekilde vurgulamanız iyi olur. Salon dekorasyonu hakkında yazacaksanız klasik salon dekorasyonu nasıl yapılır, küçük bir salon nasıl dekore edilir gibi şeyler olabilir mesela. Uzun yazılarda araya birkaç görsel de koymak iyi olur. Böylece yazı göz korkutucu ve monoton görünmez. İnsanların sadece konunun ilgilendikleri kısmıyla ilgili bölümlere bakma olanağı olur hem. Arama motorları da ara başlıklarınızı da dikkate alırlar.

Temel Kurallar

*Akıcı ve anlaşılır yazmaya gayret edin.
*Belli başlı dilbilgisi kurallarına uyun.
*İlk paragrafı ziyaretçiye cazip gelecek şekilde yazmaya çalışın. Cildiniz kuruysa aşağıda tarifini vereceğimiz maskeler çok işinize yarayacak veya yeni bir bilgisayar alacaksanız tavsiye edeceğimiz modeli mutlaka araştırmalısınız; gibi.
*Makaleniz tutarlı, derli toplu olsun. Giriş, gelişme ve güzel, kapanışa uygun birkaç sonuç cümlesi...
*Bir başkası için yazacaksanız müşterinizin ne istediğini iyi anlayın.
*Özgün makale yazmak emek ister, uyduruk iş yapmayın, hile yapmayın. İyi çalışırsanız zamanla müşterilerinizin gözündeki güvenilirliğiniz de, ücretiniz de artar. Tam hatırlamıyorum ama şu andaki 2 sabit müşterimle 2 - 3 yıldır çalışıyorum galiba. İşinizi iyi ve dürüst bir şekilde yaparsanız insanlar size sürekli iş verir ve başkalarına tavsiye ederler. Ücretinizi yükseltmek istediğiniz zaman da en azından hemen hayır cevabı almazsınız çünkü sizi kaybetmek istemezler.

Evden makale yazarlığı için tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.