9 Ekim 2017 Pazartesi

Tavuklu Makarna Nasıl Yapılır?


Hızımı alamayaraktan buharda karnabahar tarifinin üstüne bir de tavuklu makarna tarifi takdim ediciim sayın ziyaretçilerimize. Bu "Sayın ziyaretçi" şeysi de dilime baya yapıştı ama benim için en uygunu bu gibi, web sitelerimin ziyaretçilerine"Canlarım, tatlışlarım, şekerlerim" falan diye hitap etmekle bir sorunum var benim, diyemiyorum öyle. Neyse, tarife geçeyim hemen, çok acıktım, bunu yayınlayıp hemen kendime bir şeyler hazırlamak için mutfağa koşucam.


Malzemeler

1 paket makarna (Burgu olabilir, başka bir tür olabilir.)
1 çay kaşığı tuz

Tavuklu Harcın Malzemeleri

350 - 400 gram fileto tavuk göğsü
1 tatlı kaşığı domates salçası
3 adet domates (Orta boy)
Orta büyüklükte 1 adet kuru soğan
1 diş sarımsak
4 yemek kaşığı zeytinyağı
Yarım çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı yeni çekilmiş taze karabiber
Çeyrek çay kaşığı toz kırmızı biber

Yapılışı

İşe tavuklu harcı hazırlayarak başlayın. Bunun için önce fileto tavauk gögsünü iri iri doğrayın. Domateslerle sarımsağı rendenin ince yanıyla rendeleyin. Kuru soğanı küçük parçalara ayırın.

Zeytinyağını geniş bir tavaya koyun. Soğanla sarımsağı ekleyip soteleyin. Sonra tavuk göğsü parçalarını da tavaya alın. Yüksek ateşte, etlerin rengi dönene kadar sotelemeye devam edin. Domates, domates salçası ve baharatları da ekledikten sonra ateşi kısıp harcı kaynamaya bırakın.

Yeteri kadar su koyduğunuz bir tencereyi ocağa alın. (100 gram makarna için 1 litre su tavsiye edilir.) Suyun kaynaması yaklaşınca ateşi biraz kısıp tuzu ekleyin. Tuzu erittikten sonra makarnaları da tencereye koyun ve ısıyı yükseltin. Arada bir tahta kaşıkla karıştırarak makarnaları pişirin. Bu genelde 8 - 10 dakika sürer. Tencereyi ateşten almadan önce makarnanın istediğiniz kadar pişip pişmediğini kontrol edin.

Kısık ateşte pişmekte olan tavuklu harcın içine makarnayı haşladığınız sudan 1 kepçe kadar ekleyin. Pişmiş makarnayı süzüp, hiç sudan geçirmeden sosla karıştırın ve sıcak sıcak servis edin.

İpuçları

*Arzu ederseniz makarnaya ince kıyılmış taze soğan veya yeşil chili biberi de ekleyebilirsiniz. 

*Makaranayı sosla harmanlarken aynı zamanda toz parmesan peyniri de ekleyebilirsiniz.
*Soslu makarnayı bir fırın kabına koyup rendelenmiş kaşar peyniri veya başka uygun bir peynir ekleyerek 10 dakika fırınladıktan sonra servis etme yoluna gidebilirsiniz.

3 yorum:

  1. çok güzel gözüküyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yapmadım valla, ben daha çok "Biri yapsa da yesem" havasındayım. = )

      Sil
  2. Iste bu. Makarna en sevdigim...

    YanıtlaSil

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.